Saturday, March 16, 2013

ARUS BARU.

Semalam saya mendapat flyer Arus Baru yang diselitkan di cermin kereta saya. Sekali baca saya sudah tertarik kepada hala tuju entiti ini. Berikut saya petik sedikit tentang Arus Baru, seperti yang tertulis di dalam flyer tersebut seperti berikut:

Apa itu Arus Baru ? Arus Baru adalah sebuiah entiti yang berperanan memperkenalkan gaya politik baru sebagai pilihan kepada masyarakat yang buntu dengan dua blok kepartian sedia ada, seterusnya menjadi penentu, pendesak dan pengimbang kuasa untuk memastikan kedudukan Melayu dan Islam dalam perlembagaan terpelihara.

Untuk seterusnya bolehlah dibaca dari flyer tersebut yang jelas menerangkan dengan sendiri menerangkan maksudnya.


Muka hadapan.


 Muka belakang.

Satu kesan segera yang terfikir kepada saya jika gerakan ini berjaya adalah bahawa  tidak akan ada seorang calon pun dari yang bukan Islam terutamanya calon dari kaum India yang akan menang di kawasan majoriti Melayu Islam, jika kawasan itu turut ditandingi oleh calon Melayu Islam yang memenuhi 5 ciri seperti yang dinyatakan oleh Arus Baru tersebut.  Ini kerana buat masa ini tidak ada satu kawasan pun di Malaysia ini yang mempunyai bilangan pengundi yang majoritinya dari kaum India.

No comments:

Post a Comment