Friday, May 10, 2013

TIDAKKAH ANWAR RASA BERSALAH ?




Kerana tuduhan dia bahawa BN membawa masuk Bangla, menyebabkan pekerja kilang Bangla yang balik ke asrama dikasari. Kerana tuduhan dia juga, pengIkutnya menggila sehinggakan semua orang yang ada iras Bangla ingin dibelasah. Entah berapa orang yang telah menjadi mangsa.

Mereka yang bertindak mengkasari pekerja asing itu dan juga yang menahan warga Malaysia yang sah dari mengundi telah dan akan kena tangkap. Akibatnya mereka akan tidur di dalam lokap dan kalau didapati bersalah akan merengkok dalam penjara, sedangkan dia enak saja tidur di rumah atau hotel 5 bintang.

Tidakkah Anwar merasa bersalah kerana telah mempergunakan pengikutnya yang naif dalam usahanya untuk menghakis kepercayaan kepada BN dan SPR. Kasihanilah mereka. Takkan tak ada sedikit pun rasa bersalah memperkudakan pengikut awak yang macam sudah kena rasuk setan. Gunakanlah kebijaksanaan awak berpidato ke arah kebaikan umat Melayu khususnya dan kesejahteraan semua kaum di Malaysia ini amnya.

Kalau Allah telah menetapkan awak  tidak akan jadi  Perdana Menteri, walau sebanyak mana pun putar belit awak, ia tidak akan memberi bekas. Begitu juga sebaliknya, jika sudah tertulis awak akan jadi PM, walau seluruh jentera kerajaan digembling untuk menipu, awak tetap akan jadi PM. Yakinilah kepada Qada' dan Qadar Allah. Mungkin Allah ingin menyelamatkan umat Islam dan rakyat Malaysia,  menyebabakan awak tidak menang dalam PRU kali ini. Cukup-cukuplah tu menipu orang yang tidak berpelajaran kerana penyokong-penyokong awak yang cerdik semuanya sudah lari meninggalkan awak.







No comments:

Post a Comment